پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 181729
واردات گوشت و علوفه از برزيل، صادرات دام به کشورهاي همسايه!/بانک ها دامداران را مقروض کردند/سود واردات و صادرات دام در جيب افراد خاص است
تاریخ انتشار : 1394/03/19 16:47:10
نمایش : 965
مديرعامل اتحاديه مرکزي دامداران با اشاره به اينکه در حال حاضر دام زنده به صورت قاچاق صادر و وارد مي شود، اظهار کرد: بايد توجه داشت که در موضوع واردات سود نصيب چه کساني شود؛ سود واردات نصيب عده اي خاص مي شود که حتي برخي از اين افراد نمي دانند دام چيست.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سعيد سلطاني سروستاني، مديرعامل اتحاديه مرکزي دامداران در گفت و گو با تهران نيوز؛ با اشاره به موضوع واردات در حوزه دام،گفت: به هيچ عنوان واردات دام از نظر اقتصادي به صرفه است به عبارتي نبايد صادرات کنيم و بعد خودمان گوشت وارد کنيم.

وي با اشاره به اينکه در حال حاضر دام زنده به صورت قاچاق صادر و وارد مي شود، اظهار کرد: بايد توجه داشت که در موضوع واردات سود نصيب چه کساني شود؛ سود واردات نصيب عده اي خاص مي شود که حتي برخي از اين افراد نمي دانند دام چيست.

سلطاني با بيان اينکه صادرات دام نيز در اختيار عده اي خاص است، ادامه داد: کيفيت گوشت توليدي کشورمان به مراتب از گوشت وارداتي که عمدتا منجد مي باشد، بهتر است.

مديرعامل اتحاديه مرکزي دامداران ضمن تاکيد براينکه مشکل دامداران صرفا بحث گوشت و دام نيست، تصريح کرد: در حال حاضر واحد هاي پرواربندي دام سبک و سنگين کشورمان داراي ۳۵ درصد ظرفيت خالي هستند و دليل آن هم مقروض بودن به بانک است.

وي با اشاره به اينکه همين موضوع موجب شده اشتغال در اين بخش دچار مشکل شود، افزود: يک ميليون و ۳۰۰ هزار نفردامدار در کشور وجود داردکه اين درحاليست که  برخي دامداران ۱۰ هزار راسي که ۲۰۰ کارگر دارند يک دامدار محسوب مي شوند.

سلطاني ادامه داد: حداقل ۳ ميليون نفر دراين حوزه مشغول بکار هستند که حداقل ۶ ميليون نفر با خانوادشان وابسته به اينکار در کشور محسوب مي شوند.

مديرعامل اتحاديه مرکزي دامداران با اشاره به اينکه ميزان توليدکشور در زمينه شير دام سبک و سنگين بالاي ۹ ميليون تن و در زمينه توليد گوشت ۸۰۰ هزار تن است، گفت: اين موضوع در حاليست که امکان توليد ۱۲ ميليون و ۵۰۰ هزارتن شير و براي توليد گوشت بيش از يک ميليون و ۲۰۰ هزار تن ظرفيت وجود دارد.

وي ضمن تاکيد براينکه گاوداري ساخته شده آماده براي توليد خالي است، بيان کرد: به جهت کمبود آب در کشور از ۲۰ ميليون تن علوفه مورد نياز در اين بخش، حدود ۷ الي ۸ ميليون تن کنسانتره از کشور برزيل و … وارد مي شود و بعد از همين کشور نيز گوشت وارد مي شود؛ آن وقت اقدام به صادرات گوشت مي کنيم که اصلا منطقي نيست.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html